SEMP - Sociedad Española de Medicina Psicosomática

UNIR Revista

25/02/2016 20:48

La perspectiva psicosomàtica en atenció primària

Durant els propers 18, 19 i 20 de febrer se celebra a Sevilla e XLVI Congreso de la Sociedad Española de Medicina Psicosomática y el VII Congreso de la Sociedad Andaluza de Medicina Psicosomática amb el lema La perspectiva psicosomàtica en Atenció Primària i altres especialitats.
En primer lloc, suggerim l'atenta i detinguda revisió del variat  programa científico, on es podrà comprovar que la Medicina Psicosomàtica contemporània no és un caliu de la psicoanàlisi d'antany. Les societats científiques implicades i el programa inclouen professionals de diverses àrees com: medicina interna, psiquiatria, psicologia, medicina de família, oncologia, dermatologia, medicina del treball, intensivisme i anestesiologia, entre d'altres. Aquest eclecticisme interdisciplinari exemplifica els nombrosos símptomes i processos dexpressió clínica física en què determinats factors psicològics, conductuals o socials poden estar relacionats amb el seu desenvolupament, manteniment o finalització.

Nosaltres, amb estima pels símptomes neurològics psicogènics i altres patiments frontera amb la psiquiatria, hem vist amb agrat títols de taules i ponències d'aquesta índole: “el pacient amb addiccions; sexualitat i salut mental; alexitímia i depressió emmascarada; diagnòstic diferencial de la depressió al pacient VIH; avaluació psicològica de l'impacte de la malaltia al pacient oncològic; repercussió de l'estrès laboral; l'afecte com a agent positiu de canvi epigenètic; antropotanatologia; dolor i patiment en les cures pal·liatives; o la presó com a complicació del pacient TDAH no tractat,” entre d'altres qüestions que han suscitat el nostre interès i curiositat pels originals enfocaments escollits. El programa també compta amb figures molt conegudes internacionalment, com els doctors Luis Chiozza, Manuel Trujillo Pérez-Lanzac i Enrique Rojas Montes, encarregats de les conferències plenàries.

Felicitem els organitzadors per un programa científic tan valent i meritori i per recordar-nos què és i de què s'ocupa la Medicina Psicosomàtica: molts dels llimbs diagnòstics i terapèutics on la neurologia, la psiquiatria i altres especialitats no semblen arribar, se'n podrien beneficiar.

David Ezpeleta

Metge neuròleg

Coordinador Académico, Área de Medicina

Link: http://blogs.unir.net/4870-la-perspectiva-psicosomatica-en-atencion-primaria